Thursday, September 18, 2008

Čokoladni kolač sa šljivama


Ovaj kolač sam prvo videla na Palachinkinom blogu, a zatim i na Gaginom. Zvučao je jednostavno i ukusno, i napravila sam ga. Devojke, hvala za ideju i recept!

Brašno sam koristila integralno - mada mi je jako sumnjiv kvalitet ove poslednje ture Graham brasna koje sam kupila. Toliko je belo da mi deluje kao neka greška... Godinama kupujem Graham brašno ("Žitko", Stari mlinar) i znam kakve je boje.


Umesto čokolade za kuvanje upotrebila sam čokoladu koju sam imala - mlečnu Nesquick čokoladu. To su klinci nedavno dobili, a pošto im ne dajem koncentrovane slatkiše u poslednje vreme onda je zavšilo u kolaču. Tablu čokolade bi smazali za tren, "tabla" kolača će se razvući na par dana.

Kolač je lep, domaćinski, malo mrvljiv, nije mnogo sladak, čokolada se oseća, a šljiva je glavna...


Čokoladni kolač sa šljivama
recept za štampu

Sastojci:
150 g običnog ili integralnog brašna
1 kašičica praška za pecivo
70 g putera
100 g čokolade
2 jaja
100 g šećera
rendana korica limun, opciono
50 ml ulja
6 većih šljiva

Postupak:
1. Izmešati brašno i prašak za pecivo.
2. Puter i čokoladu istopiti na najtišoj vatri.
3. Umutiti mikserom jaja i šećer. Dodati koricu limuna, čokoladu sa puterom, ulje, mutiti još minut. Umešati brašno.
4. Izliti u manji četvrtast pleh prethodno namašćen i posut brašnom. Odozgo poređati polovine šljiva, bez utiskivanja. Peći na 180-200°C oko 20 minuta.

komentara: 8

  1. Nisam sigurna da ce kolač trajati par dana ;) Kod mene se odmah pojeo. Sviđa mi se što si stavila integralno brašno. Ja se stalno kanim da ga kupim ali uvek zaboravim... Inače naručila sam silikonski za mafine. 300 din sa 6 rupa preko Extra kataloga :)

    ReplyDelete
  2. Marija, kolač je uspeo da sastavi dva dana, jedva :)

    Inače, čestitam za silikone ;) Cena je otprilike kao i na pijaci, moj pleh za 12 mafina beše oko 600-650 dinara.

    Šta mu dodje taj Extra katalog?

    Pozdravi!

    ReplyDelete
  3. A obe trebamo da zahvalimo Mariji, ja još više pošto sam morala da je gnjavim za prevod, engleski i ja nismo baš na istim talasnim dužinama :)
    U svakom slučaju, ni nama nije trajao dva dana.. zaista je odličan!!

    ReplyDelete
  4. nije mi nepoznat očaravajući spoj šljive i čokolade :)

    da ti odgovorim na tvoje pitanje u vezi želatine (moram jednom i tome napisati post): spomenula si dr. Oetkerovu mljevenu želatinu, ja sam na netu našla produkt po imenu "Gelatine Fix" i tamo stoji da je jedna vrećica isto što i 2-3 lista želatine, a to znači za cc 1/4 l (ili 250 ml) tekućine.

    Ja obično računam ovako: 6 listova želatine je potrebno za pola litre tekućine.
    Ako su u pitanju gusti sokovi od piriranog voća, stavljam jedan list manje (vidjela si na zadnjem receptu: jogurt i voće daju oko 1 l tekućine, ja sam svejedno stavila 10 umjesto 12 listova).

    Sa mljevenom želatinom nisam nikad radila, jer iako se čini naoko lako, puno je kompliciranije: moraš paziti kako radiš sa toplim i hladnim sastojcima, šećer smiješ dodati tek na kraju itd...
    Dugo sam radila sa normalnom želatinom dok nisam otkrila agar, ali bojim se da ga na našem tržištu još nema, jer ga se i ovdje dobije samo u spezijaliziranim trgovinama zdravom hranom.

    Nadam se da sam bila jasna, ako nisam, samo ti pitaj :)

    ReplyDelete
  5. "Ja obično računam ovako: 6 listova želatine je potrebno za pola litre tekućine..."

    Hvala Studena, ovo mi je sasvim dovoljno, jer je Dr Oetker mleveni zelatin za 500 ml tečnosti. Nije komplikovano, radila sam sa njim, meni se nekako čini komplikovanije sa tim listićima. Valjda ko je na šta navikao, to mu je i lakše :)

    Hvala, pozdravi!

    ReplyDelete
  6. i ja sam pravila ovaj kolac i vise nego zadovoljna... smazali smo ga u trenu...

    ReplyDelete
  7. can you translate them in english too! I love everything I see but I can't understand any of them. thanks. One of the best cooking blogs I ever seen

    ReplyDelete
  8. Juce pravio kolac, vrlo sam zadovoljan! Umesto nekog preliva (kako je predlozila Gaga), prelio sam ga blago omeksalim domacim sladoledom od vinogradskih breskvi, mmmmm...

    ReplyDelete