Tuesday, September 16, 2008

Maltex psić keksić

Poslednja verzija recepta za ove kolačiće nalazi se ovde. Ovaj post je arhiviran i zatvoren za komentare.


Ovo je prvi put da ih pravim sa integralnim brašnom, i fruktozom umesto šećera. Malo su više spolja popucali nego kad sam ih pravila sa belim brašnom, ali moguće i da sam promašila neku meru jer me vaga nešto zeza i mislim da sam dobila malčice mekše testo. Ako te pukotine podvedem pod obavezni look za jedan rustični keks od integralnog brašna ;) za sve ostalo mogu da kažem da je izvrsno! Od ove mere meni izadje tačno 48 komada.



Prvi food blog koji sam počela redovno da pratim je Happy Home Baking. Ne sećam se ni kako sam prvi put nabasala na njega, verovatno tražeći neki termin na Google-u. Čitajući stare postove stigoh i do recepta za ovaj kucoliki keks. Kuce su me totalno šarmirale i izazvale momentalnu želju da pokušam da ih napravim.

U receptu se navodi Horlicks kao sastojak. Nisam znala šta je to i raspitala se na kulinarskom forumu Serbiancafe-a. To je ječmeni slad ali u prahu, od njega se pravi napitak koji se uglavnom pije pred spavanje. U Beogradu nema nečeg sličnog pa sam uzela običan maltex tj. ječmeni slad. On je gust i sladak kao med, uz jednu karakterističnu notu koju med nema. Malo sam menjala recept zbog zamene tog sastojka, i došla do svojih primeraka keks-kuca.


Maltex psić keksić

Sastojci:
180 g putera
80 g frutkoze
50 g maltexa
250 g integralnog pšeničnog brašna
50 g kukuruznog brašna ili brašna od leblebija
50 g mleka u prahu
čokoladne mrvice (za oči)
Čokolino Crocs (za uši)

Postupak:
1. Razmekšali puter umutiti sa fruktozom i maltexom.
2. Dodati brašno i mleko u prahu, pa sve sjediniti. Dobiće se testo gustine kao masa za Plazma tortu.
3. Testo podeliti na 4 jednaka dela pa iz svakog vaditi po 12 loptica. Ređati ih na pleh obložen papirom. Iz prva tri dela ja dobijem 36 loptica koje poredjam na veliki pleh od rerne u rasporedu 6 x 6. Ostalih 12 dobijenih iz četvrtog dela poredjam na neki manji pleh. Važno je da loptice nisu mnogo blizu jedna drugoj, da se pri pečenju ne bi dodirivale.
4. Utisnuti tj. zalepiti po dve čokoladne mrvice za oči, i po dva Čokolino Crocs-a za uši.
5. Peći na 175°C 12-13 minuta, da tek počnu da rumene.

komentara: 9

  1. Genijalno!
    Mora da su se klinci odusevili :)

    ReplyDelete
  2. Fantastično izgledaju. Verujem da im je i ukus isti. Moram ih praviti!

    ReplyDelete
  3. simpatićno i orginalno za dječije rođendane:))

    ReplyDelete
  4. divni su kolačići... oduševila sam se..
    ja sam inače mojoj deci obavezno preko zime davala malteks kada su bili manji... i odlično su ga prihvatili, obzirom da ima malo '' onako'' ukus- iskreno :)

    ReplyDelete
  5. Klinci su se odusevili, ali bi ih radije koristili kao igracke nego kao hranu :/

    Gago - meni licno je malteks super ukusa, bas mi se dopada "to neobcino" sto ima. Stariji sin takodje voli, iako je necejed po prirodi, a ovaj mali koji u principu jede sve se mrsti na ukus malteksa :) Mada, promuvam ga nekad kroz caj ili kompot ;)

    ReplyDelete
  6. Obozavam ovakve delicije za decu!Svaka cast!!!

    ReplyDelete
  7. joj baš su slatki, moram ovo probati sigurna sam da će mi nećaci biti oduševljeni :)

    ReplyDelete
  8. Cestitam! Narocito zato sto su ti svi ispali identicni, vidi se da si majstor. Meni bi bili svakakvi.

    Dragana

    ReplyDelete