Sunday, September 14, 2008

Grašak sa junetinom


U Beogradu je ceo dan padala kiša. 

Propao mi je odlazak na pijacu, pa je ručak stigao iz zamrzivača. A tamo od povrća jedino grašak, taj deo mi je bio lak ;) Od mesa piletina, mleveno i jedan manji komad junećeg ribića. Uzeh junetinu.

Grašak sam spremila zajedno sa mesom. Crni i beli luk izdinstala, na to dodala iseckano meso i krčkala dok meso nije pustilo svoj sok, a onda spustila grašak i nastavila dinstanje uz minimalno dodavanje vode. Da nam zbog dečije dijete nije zabranjena dodala bih i sitno iseckanu šargarepu. I naravno svežu mirodjiju, koja se savršeno slaže uz grašak, ali nisam je imala. Ispalo je fino, više suvo nego čorbasto, grašak je bio neki dobar, meke opne i sladunjav, a meso meko i sočno.

Sastojci:
1 pakovanje Frikom smrznutog graška
oko 250 g junećeg ribića
so ili začin "C"
2 glavice crnog luka
2-3 čena belog luka
malo ulja
1 veza mirođije

Postupak:
1. Grašak izvaditi iz zamrzivača.
2. Meso iseckati na male komade, posoliti ili posuti začinom "C"
3. Crni luk iseći sitno, beli luk takodje, dodati pola kašičice soli. Zajedno na srednjoj vatri dinstati na malo ulja dok luk ne postane mek i staklast.
4. Dodati meso i nastaviti dinstanje na srednjoj vatri, 15-ak minuta, uz povremeno mešanje.
5. Dodati grašak pa naliti malo vode - toliko da ne pliva sav grašak u vodi, nega samo donja polovina, 50-100 ml otprilike. Šerpu poklopiti, nastaviti kuvanje na tihoj vatri dok grašak ne bude mekan. Pred kraj dodati sitno iseckanu mirođiju. Probati, dosoliti po potrebi.

komentara: 11

  1. ovim receptom si me podsjetila na djetinjstvo: ovko spremljen grašak sam obožavala, mama je znala uz to napraviti i pire krumpir, ajme gozbe :)
    hvala na ideji :)

    ReplyDelete
  2. Nema na cemu, drago mi je da si navratila :)
    Si-ju :)

    ReplyDelete
  3. E sad meni opet trebaju dodatne smernice za ovaj recept :) Treba mi tacno vreme koliko se sve ovo kuva? Prvo:koliko dugo odprilike da dinstam meso pre nego dodam grasak? A drugo:koliko dugo da kuvam grasak,meso i vodu? Hvala, izvinjavam se ako nekom zvuci smesno ali ja sam pocetnik i meni sve treba detaljno....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teško da mogu baš precizno da ti kažem vremena. Meso možeš 20-ak minuta, pokopljeno, a onda dodaš grašak pa još 20 minuta... Ili duže, dok ti se ne svidi kako je zrnce graška kuvano, probaj, tu ne možeš da pogrešiš.

      Moj dragi, koji je inače glavni i odgovorni za kuvanje graška kod nas, kuva na drugačiji način od ovog. Nalije mnogo više tečnosti, i zaprži na kraju, i kuva grašak dugo. Dobro je i tako.

      Ja inače jedem sirov grašak bez problema (mislim na smrznut, pa odmrznut), a kad ga kuvam, onda je to jako kratko, 5-10 min. U tom slučaju bi meso samostalno trebalo da se izdinsta dobro, da bude baš meko, jer vreme kuvanja sa graškom je zanemarljivo.

      Vidim da ovde nisam napisala, a po slici vidim da nisam ni stavila - mirođija je odličan začin za grašak. Vezica sveže mirođije, pred sam kraj kuvanja.

      Pozdrav



      Delete
    2. Ja sam posle 5 godina skuvala grasak po ovom receptu. Divan je. 30 min sam dinstala meso pa 30 min kuvala sa graskom. Svi odusevljeni a gotov za cas :)

      Delete
    3. Super :)
      Hvala ti što si javila :)

      Delete
  4. Јако укусно.....тако лако и једноставно а тако доброоооо! Сезона је младог грашка! :)

    ReplyDelete
  5. Oprostite, ja sam pocetnik u kuhinji i nije mi jasno, obicno pise u receptima da se junetina dugo kuva/ dinsta, sat ili dva. Ovde u receptu se sve skuva znatno krace. Da li to ima veze sa kolicinom mesa i sl.? Nekad mi nista nije jasno, pokusavam da utvrdim neka pravila ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duga kuvanja/dinstanja su potrebno ako je junetina tvrda, pa joj treba vremena da koliko toliko omekša. To najviše zavisi od dela tela sa koga je meso i koliko je životnja stara. Isti komad sa teleta i odrasle krave neće biti iste mekoće.

      Dakle, ribić je savršen - jer je mekan.

      Iako je samo meso meko, ribić je dosta prošaran onim belim žilama, koje se tek dužim kuvanjem maltene istope (gulaš!), ali ovde je sve iseckano na sitno, pa zato može i kratko.

      Ako te bude interesovalo da ovo u praksi proveriš, skuvaj jedan grašak sa ribićem i drugi isti takav sa butom. Potpuno druga priča.

      p.s.
      A ako hoćeš sa svinjskim mesom, onda uzmi vrat - razlozi isti kao gore navedeni, vrat je mekan šta god da mu radiš!

      Delete
    2. Jao, hvala Vam puno na odgovoru, divni ste ☺️

      Delete